miercuri, 20 mai 2009

Competitia Ofertelor - Campionatul de Pizza

Competitia Ofertelor se poate organiza pe domenii de activitate, pe tipuri de servicii sau produse. Vom avea astfel mai multe competitii, fiecare avand reguli de desfasurare caracteristice: campionatul de pizza, competitia restaurantelor - campionatul de bun gust, competitia  hotelurilor, samd.

Campionatul de Pizza

ACTIVITATILE DIN CADRUL PROIECTULUI

Activitatile din cadrul acestui proiect vor fi cele descrise in proiectul general "Competitia Ofertelor" pana la inclusiv punctul c).


d) Realizarea evaluarilor si a rapoartelor de evaluare

Pentru realizarea evaluarilor vom avea nevoie de 1 evaluator/furnizor pizza/saptamana, care va testa calitatile produselor pizza ale participantilor in competitie.
In primele 4 zile din saptamana vor fi testate cate 6 produse de la 6 furnizori in fiecare zi. In ultima zi din saptamana - vinerea - se va desemna castigatorul saptamanii respective din cei 4 castigatori din zilele de luni, marti, miercuri si joi. In functie de numarul de furnizori participanti inregistrati, se vor testa maxim 12 participanti intr-o zi in 2 serii de cate 6 participanti
Vom folosi  2 metode de evaluare: de tip Blind test (testul in orb) si Misterious Shopper (cumparator misterios).

Metodologia evaluarii
Evaluarea se va face in fiecare saptamana. Vom avea pentru fiecare saptamana un tip de pizzza. De exemplu Saptamana 1: Pizzza casei, Saptamana 2: Pizza Calzone, samd.
Vom lua drept exemplu ziua de luni, in care vor participa la evaluare furnizorii: P1,P2,P3,P4,P5 si P6. Acesti furnizori nu cunosc faptul ca in aceasta zi vor fi evaluati, pentru a permite o evaluare obiectiva a produselor furnizate in mod obisnuit consumatorilor (nu a unor produse destinate unei competiti si deci pregatite in mod special). Pentru aceasta locatiile unde vor avea loc evaluarile vor fi locuinte particulare, asigurate de proprietari interesati sa participe la dezvoltarea proiectului.

Pentru a respecta conditiile evaluare Blind Test, cei 6 evaluatori nu vor sti ca pizzele evaluate sunt furnizate de producatorii de pizza mai sus enumerati . Pentru aceasta, receptionarea produselor se va face de un reprezentant al organizatorului competitiei, care va indeparta insemnele de identificare ale produselor si le va pregati pentru evaluare in ambalaje identice. Reprezentantul organizatorului va asocia in prealabil fiecare produs cu un ambalaj, pentru identificarea ulterioara si pentru inregistrarea rezultatelor evaluarii. In acest scop fiecare ambalaj va avea notata o litera : A, B, C, samd. , care vor fi asociate cu P1, P2, P3, samd. Aceasta asociere este cunoscuta numai reprezentantului organizatorului.

Odata pregatite produsele pentru evaluare, vor fi prezentate evaluatorilor care vor aprecia: aspectul, mirosul, gustul, textura, etc si vor acorda calificative de la 1 la 10 pentru fiecare caracteristica evaluata.
Dupa ce au fost evaluate aspectul si mirosul cele 6 pizza vor fi impartite in 6 felii, astfel ca fiecare evaluator va primi cate o felie din cele 6 pizza.
In situatia in care cele 6 produse vor fi livrate de furnizori la intervale de timp prea mari (mai mari de 2-3 minute), fiecare produs va fi evaluat in ordinea livrarii, pentru a nu afecta calitatea ca urmare a asteptarii.
Dupa ce toate produsele au fost evaluate si fisele au fost completate, se centralizeaza  si se realizeaza de catre reprezentantul organizatorului corespondenta punctajelor: A cu P1, B cu P2, samd.
Apoi se realizeaza clasamentul zilei de luni. Castigatorul locului I va participa vineri la concursul castigatorilor. Clasamentul astfel obtinut pentru ziua de luni nu se face public, ci ramane cunoscut doar organizatorului.  De asemenea se va stabili prin tragere la sorti evaluatorul pentru ziua de vineri.
In zilele de marti, miercuri si joi evaluarea produselor celorlalti furnizori participanti in competitie se va face dupa o metodologie identica cu cea descrisa mai sus pentru ziua de luni.
In ziua de vineri vor participa in concursul castigatorilor, produsele clasate pe locul I in primele 4 zile ale saptamanii, dupa o metodologie identica cu cea descrisa pentru ziua de luni, cu modificarea ca vom avea 4 evaluatori.
Dupa incheierea evaluarilor din ziua de vineri se va stabili clasamentul final al campionatului pentru saptamana respectiva. Primele 4 locuri vor primi premii: locul 4 - 40 lei; locul 3 - 60 lei; locul 2 - 80 lei; locul 1 - 100 lei.
Clasamentul final va fi facut public in ziua de sambata a saptamanii in curs.
Numarul de participanti va creste cu un multiplu de 6, in functie de cererile de participare in campionat, pana la atingerea unui numar de 48 de participanti
Atunci cand numarul participantilor atinge 48, in conditiile in care mai exista solicitari pentru participare, ultimele 4 locuri ale clasamentului, obtinut dupa 4 saptamani consecutive, vor fi retrogradabile.

Taxa de participare

Fiecare furnizor participant in concurs va trebui sa achite o taxa de 100 lei / saptamana , la care se adauga contravaloarea produselor evaluate - 2 produse/saptamana (suma  se calculeaza folosind lista de preturi a furnizorului participant).


LOCALIZARE SI DELIMITARE

Campionatul de Pizza va fi organizat in prima faza in localitatea Craiova si va fi implementat treptat la nivelul tuturor oraselor din Romania.

Autor: Adrian Istrate
adi_istrate@yahoo.com
Toate drepturile rezervate














Niciun comentariu: