joi, 21 mai 2009

Competitia preturilor


1. OBIECTIVE
Obiectivele principale al proiectului „Competitia preţurilor” îl reprezintă asigurarea unei concurente reale între ofertele de pe piaţă, şi informarea corectă a cumpărătorilor cu privire la preţurile practicate de comercianţi.  Pentru realizarea acestor obiective, proiectul propune oferirea unui cadru adecvat pentru desfăşurarea acestei competiţii. În acest scop se va realiza o pagină web unde comercianţii pot afişa preţurile practicate de ei la produsele sau serviciile pentru care se desfăşoară această competiţie. Competiţia pentru un tip de produs sau serviciu va fi iniţiată odată cu afişarea primului preţ pentru produsul sau serviciul respectiv. Această primă afişare va fi provocarea care va iniţia competiţia.

2. TERMENI SI DEFINITII
În cadrul prezentului proiect vom folosi următorii termeni: proiectul = proiectul competitia preţurilor; administratorul = responsabilul cu administrarea, monitorizarea si evaluarea proiectului; furnizorul = furnizorul de produse sau servicii participant la proiect; preţul = criteriul pe baza căruia se va stabili clasamentul formularul de înregistrare = formularul folosit de administrator pentru înregistrarea datelor de identificare ale furnizorului; contractul de participare = contractul semnat între administrator si furnizor, pentru participarea la proiect; 

3. ETAPELE PROIECTULUI
Proiectul va fi structurat pe mai multe etape: a) Realizarea paginii web ; b) Realizarea formularelor de înregistrare si a contractelor de participare la proiect;  c) Înregistrarea preţurilor comunicate de furnizori
; d) Realizarea clasamentelor competiţiei si comunicarea oficială a acestora.

4. ACTIVITĂTILE DIN CADRUL PROIECTULUI

a) Realizarea paginii web
Pagina web va fi structurată pe categorii şi subcategorii de produse şi servicii, pentru a permite astfel mai uşor accesul la clasamentele de preţuri.

b) Realizarea formularelor de înregistrare si a contractelor de participare la proiect
Formularele de înregistare vor fi folosite pentru înregistrarea datelor de identificare ale furnizorilor interesati să participe la proiect si vor cuprinde următoarele: datele de identificare ale furnizorului (denumire, nr. înreg. Reg. Com., CIF), datele de identificare ale reprezentantului furnizorului (nume si prenume, C.I./B.I., CNP), adresa de contact, email, pagină web, telefoane de contact, program de lucru, produse si servicii oferite, perioada de înregistrare pentru participarea la proiect, semnătura si stampila furnizorului.
Perioada de înregistrare pentru participarea la proiect va fi stabilită în functie de optiunea furnizorului şi va fi stabilită în funcţie de perioada valabilităţii preţului respectiv pentru un produs sau serviciu.

Contractele de participare se vor încheia între administrator si reprezentantul furnizorului si vor cuprinde clauze specifice care vor face referire la: mecanismul competiţiei, modul în care vor fi făcute publice rezultatele competiţiei, categoria de informaţii care vor deveni publice. În acest fel, furnizorul participant va lua cunoştintă despre conditiile în care se va desfăsura competitia si, prin semnarea contractului, îsi va da exprima consimtământul cu privire la acestea. Contractul va rămâne valabil pe toată perioada de înregistrare pentru care a optat furnizorul. Pentru inregistrarea in competitie, furnizorii vor avea de achitat o taxa de participare per număr de preţuri înregistrate în competiţie. Pentru fiecare preţ/produs (serviciu) se va percepe un tarif separat. Administratorul poate acorda discounturi pentru un anumit număr de preşuri înregistrate de un singur furniyzor.

c) Înregistrarea preţurilor comunicate de furnizori
Înregistrarea preţurilor se poate face atât la iniţiativa administratorului cât şi la iniţiativa unui furnizor de produse sau servicii care lansează provocarea pentru categoria sau subcategoria respectivă de preţuri.
Înregistrarea efectivă a preţurilor în clasemente se va face de către reprezentanţii administratorului, cronologic în funcţie de data comunicării acestora şi se va face direct în clasamentul corespunzător, pe poziţia determinată de valoarea acestora.
Clasamentele competitiei se vor realiza zilnic pentru fiecare subcategorie de produs sau serviciu.

d) Realizarea clasamentelor competiţiei şi comunicarea oficială a acestora.
Clasamentele preţurilor se vor realiza în funcţie de valorile acestora în lei, la data înregistrării, ofertele de pe primele locuri fiind cele cu preţurile cele mai mici. În plus, ofertele care au aceleaşi preţuri vor fi departajate prin servicii suplimentare oferite în cadrul aceluiaşi preţ.
În scopul mediatizării proiectului, clasamentele obtinute în urma înregistrării preţurilor vor fi făcute publice si într-un cotidian, pe baza unei conventii încheiate între administrator si reprezentantul cotidianului respectiv. 

5. METODOLOGIA

Proiectul Competiţia Preţurilor oferă două avantaje majore:
- pentru cumpărători - reprezintă o sursă importantă de informaţii care îi ajută să ia mai uşor decizia de cumpărare
- pentru furnizorii de produse şi servicii  - reprezintă o soluţie de promovare foarte eficientă, care demonstrează transparenţă şi conferă încredere în produsul sau serviciul promovat.
În cadrul Competiţiei Preţurilor, comerciantul care doreşte promovarea unei oferte, lansează celorlalţi comercianţi o provocare - să concureze preţul oferit de el pentru un produs sau serviciu.
Odată înregistrată oferta provocare (cu preţul corespunzător), orice comerciant care oferă produse sau servicii similare poate înregistra oferta sa, în aceeaşi subcategorie cu prima ofertă (oferta provocare). Cea de-a doua ofertă va fi înregistrată înaintea ofertei provocare, sau după aceasta, în funcţie de preţ, dar şi de alte servicii colaterale incluse în ofertă.
Proiectul Competiţia Preţurilor devine astfel accesibil tuturor comercianţilor interesaţi să-şi promoveze ofertele fără să cheltuiască sume mari de bani pe publicitate.


6. RESURSE
Resursele necesare realizării proiectului se pot împărti în trei categorii: Resursele financiare; Resursele umane; Resursele tehnice.

6.1 Resursele financiare
Vor fi asigurate din sumele de bani încasate de la furnizorii participanti la proiect în baza contractelor de participare. Cuantumul acestor sume va fi stabilit în functie de cheltuielile necesare activitătilor de administrare, derulare, monitorizare si evaluare a proiectului.

6.2 Resursele umane
Vor fi formate din reprezentanti ai administratorului. Reprezentantii administratorului vor răspunde de producerea documentelor si a utilitarelor necesare activitătilor din cadrul proiectului, de emiterea documentelor de plată, de corespondenţa cu furnizorii, de stabilirea contactului cu furnizorii participanţi si de înregistrarea rezultatelor competitiei pe pagina de internet.

6.1 Resursele tehnice
Programele de calculator necesare realizării documentelor si a utilitarelor folosite în cadrul studiului, precum si pagina de internet constituie resursele tehnice necesare proiectului.

7. LOCALIZARE ŞI DELIMITARE
Proiectul va fi implementat progresiv. Proiectul
va fi implementat la nivelul tuturor oraselor din Romania, iar monitorizarea acestuia se va realiza pe baza contractelor de asistentă încheiate între administrator si operatorii interesati de colaborare în cadrul proiectului.
Proiectul va fi demarat cu ocazia încheierii primului contract de participare cu primul furnizor. Din acest moment proiectul Competitia Preţurilor  devine un proiect permanent de monitorizare a preţurilor de pe piaţă

8. PARTENERI
Principalii parteneri ai administratorului în derularea proiectului vor fi furnizorii de produse sau servicii. Încheierea contractelor de participare cu furnizorii interesati va fi realizată de către reprezentantii administratorului sau de persoanele mandatate în acest sens de administrator.
În scopul mediatizării proiectului, administratorul poate încheia contracte de colaborare cu reprezentanti mass media si va putea organiza concursuri cu premii pentru consumatori.

9. COMUNICARE
9.1 Comunicarea internă
Responsabil de comunicarea internă va fi administratorul proiectului care va stabili reguli de comunicare între persoanele participante la proiect. Aceste reguli vor fi stabilite în scris si vor fi aduse la cunostinta persoanelor implicate în proiect.
9.2 Comunicarea externă
Comunicarea externă va consta în prezentarea publică a rezultatelor competitiei si se va realiza pe două căi: prin intermediul internetului si prin intermediul unui cotidian (în mass media). Prin intermediul paginii de internet se vor comunica rezultatele competiţiei la zi, pentru informarea cumpărătorilor interesati. În mass media vor fi publicate numai clasamentele obtinute la o anumită dată.

10. EVALUARE SI CONTINUITATE
Evaluarea eficientei proiectului (popularitate, atingerea scopurilor propuse, etc.) se va efectua anual. Cu ocazia evaluării se va urmări atât impactul asupra consumatorilor cât si asupra furnizorilor participanti la proiect. În acest sens vor exista două tipuri de chestionare care vor cuprinde întrebări despre calitatea proiectului. Continuitatea proiectului va fi asigurată în mod automat prin continuarea înregistrării preţurilor şi prin realizarea clasamentelor. În functie de evaluările anuale se vor aduce îmbunătătiri regulamentului competiţiei.

Autor: Adrian Istrate
Toate drepturile rezervate
Email: adi_istrate@yahoo.com
          acumpebune@gmail.com  

Niciun comentariu: