marți, 28 ianuarie 2014

Afacerea GDI

Am primit zilele trecute, din partea unui utilizator Tagged, un mesaj care mi-a starnit interesul: "Cum sa faci bani pe timp de criza - lucrezi 2 ore pe zi si poti castiga 3900 $/luna". Suna extraordinar nu-i asa? Dar haideti sa vedem despre ce este vorba.
Am urmat link-ul recomandat si m-am trezit in fata unei pagini web, care imi explica ca aproape oricine poate face aceasta "afacere" si poate castiga bani frumosi. Tot ce ai de facut este sa recomanzi sistemul si pentru fiecare client adus vei primi 1 $ pe viata. Suna prea bine si, mai mult, suna foarte cunoscut.
Asa ca am continuat sa ma informez de pe pagina cu pricina. Iata ce am aflat: Exista o companie Global Domains International care ofera celor interesati o pagina web (ca cea pe care eu o parcurgeam) impreuna cu domeniul aferent ".ws (web site)", pentru numai 10 $ pe luna. Odata inregistrat, primesti pagina web si domeniul ales si ai posibilitatea sa recomanzi aceasta "afacere" prietenilor tai. Pentru fiecare client adus companiei primesti cate 1 $, intr-un sistem de bonificatie network marketing.
Despre sistemul de bonificatie network marketing (sau MLM) exista articole si comentarii si pro si contra. Ca orice "afacere", MLM-ul are aspectele ei Ok dar si multe aspecte care nu sunt in regula. Din acest punct de vedere, nu am nici un comentariu legat de "afacerea GDI".
Dar haideti sa vedem care sunt avantajele oferite de GDI - o pagina web si un domeniu .ws, pentru care avem de platit 10 $ / luna. Si atunci, care este afacerea ?! Unii vor raspunde probabil - posibilitatea de colaborare. Dar, ce presupune colaborarea? Sa aduci clienti noi, nu-i asa? Si daca nu aduci ? Vei face o mare afacere care iti scoate din buzunar, lunar, 10 $.
De ce imi vine in minte intrebarea "Daca nu aduci alti clienti" ? Pentru ca este o intrebare perfect indreptatita. Si am sa va explic de ce.
In prezent exista oferte identice cu oferta GDI, pentru 6.5 $ / luna. Si atunci de ce sa dam pentru aceeasi oferta 10 $ / luna ? In plus, in acest moment, in Romania, poti alege un domeniu gratuit sau poti inregistra un domeniu .ro pentru o taxa de 61 $ (TVA inclus), platibila o singura data, iar realizarea paginii web se poate realiza cu o cheltuiala de 0 $ (fara nicio gluma) daca te mai pricepi cat de cat, sau cu 200 - 300 lei, daca platesti pe cineva. La asta se mai adauga gazduirea pe un server care mai costa in jur de 4 $ / luna. Totalul acestor cheltuieli este intre 48 $ si 148 $ in primul an, dupa care nu mai ai de platit decat gazduirea pe server. Ceea ce inseamna ca oferta GDI este rentabila numai in primul an (in cel mai bun caz). Putem spune atunci ca este o afacere? Eu cred ca nu.
De aceea, recomand celor interesati sa devina clienti GDI sa se informeze si despre celelalte oferte existente pe piata, pentru a lua cea mai buna decizie, in cunostinta de cauza.

Niciun comentariu: